Sortowanie
Źródło opisu
Katalog książek, czasopism i audiobooków
(62)
Forma i typ
Książki
(62)
Publikacje naukowe
(29)
Publikacje dydaktyczne
(14)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje popularnonaukowe
(8)
Poradniki i przewodniki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poezja
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(63)
wypożyczone
(6)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dzieci
(2)
Wypożyczalnia Główna
(34)
Filia Dąbrówka
(1)
Filia Olchowce
(1)
Czytelnia - na miejscu
(2)
Czytelnia - do wypożyczania
(32)
Autor
Winczura Barbara (1969- )
(5)
Jaworska Anetta
(2)
Jąder Mariola
(2)
Ogonowska Agnieszka
(2)
Adamek Irena
(1)
Anioł Joanna
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Basińska Krystyna
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bednarski Leszek
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Buława-Halasz Joanna
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Cabała Monika
(1)
Chabior Agata
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cytowska Beata
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czech-Włodarczyk Celina
(1)
Dmochowska Halina
(1)
Dudak Anna
(1)
Fabiś Artur
(1)
Fuks Agata
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Halasz Jacek
(1)
Hildebrandt Dobrochna
(1)
Holly Grażyna
(1)
Holly Marek
(1)
Huk Tomasz
(1)
Jakubowski Witold
(1)
Juraszyńska Hanna
(1)
Kaczan Teresa
(1)
Kanios Anna
(1)
Kijak Remigiusz J
(1)
Klimkowska Katarzyna
(1)
Klonowska Iwona
(1)
Kowalski Mirosław
(1)
Kołodziejczyk Anna (1972-2017)
(1)
Kubicka Dorota
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Leśniak-Stępień Agnieszka
(1)
Madejski Eligiusz
(1)
Maj Beata
(1)
Malinowski Sławomir W. (1957- )
(1)
Marzec-Holka Krystyna
(1)
Melosik Zbyszko (1956- )
(1)
Miksza Małgorzata (1957- )
(1)
Mydłowska Beata
(1)
Nawotniak Justyna
(1)
Niewola Dorota
(1)
Nowakowska-Siuta Renata (1970- )
(1)
Olczak Agnieszka
(1)
Palamer-Kabacińska Ewa
(1)
Pilecka Władysława (1948- )
(1)
Potulicka Eugenia (1944-)
(1)
Ptaszek Grzegorz
(1)
Radziwiłłowicz Wioletta
(1)
Rudzińska-Rogoża Aneta
(1)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(1)
Różański Andrzej
(1)
Stachura Artur
(1)
Stawarski Andrzej
(1)
Studenski Ryszard
(1)
Suchodolska Jolanta
(1)
Szary Adam
(1)
Szary Beata
(1)
Szot Renata
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Szyszka Katarzyna
(1)
Toroń Barbara
(1)
Urbanek Arkadiusz
(1)
Wawrzak-Chodaczek Mirosława (1954- )
(1)
Wawrzyniak Joanna
(1)
Wiatrowska Leokadia
(1)
Wysocka Ewa
(1)
Węglarz Józef
(1)
Zamołojko Zbigniew
(1)
Zasępa Ewa
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Śliwierski Bogusław
(1)
Śmoigiel Robert
(1)
Żłobicki Wiktor (1955- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(53)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(55)
1901-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(62)
Język
polski
(62)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Nauczyciele
(4)
Pedagodzy
(2)
Rodzice
(2)
Studenci
(2)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Gimnazja
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Opiekunowie osób z zespołem Downa
(1)
Policjanci
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Temat
Dzieci
(6)
Kształcenie
(6)
Środki masowego przekazu
(6)
Autyzm
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Młodzież
(4)
Nauczanie
(4)
Pedagogika
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Cyberprzemoc
(3)
Kultura masowa
(3)
Osoby z niepełnosprawnością
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Psychologia
(3)
Resocjalizacja
(3)
Szkolnictwo
(3)
Uzależnienie od komputera
(3)
Wspomaganie rozwoju
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko chore
(2)
Dziecko przewlekle chore
(2)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(2)
Edukacja medialna
(2)
Ewaluacja
(2)
Facebook
(2)
Fonoholizm
(2)
Internet
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Mowa
(2)
Mutyzm
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauczyciele zawodu
(2)
Niepełnosprawność
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Praca socjalna
(2)
Przemoc
(2)
Przestępczość
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Rehabilitacja społeczna
(2)
Rodzina
(2)
Socjologia kultury
(2)
Społeczeństwo obywatelskie
(2)
Telewizja
(2)
Uzależnienia medialne
(2)
Więźniowie
(2)
Zachowanie
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Autoewaluacja
(1)
Badania jakościowe
(1)
Badania kliniczne
(1)
Badania naukowe
(1)
Bieszczadzki Park Narodowy
(1)
Bioetyka
(1)
Bourdieu, Pierre (1930-2002)
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Czytanie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dorosłość
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko głuchonieme
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z depresją
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością fizyczną
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zaburzeniami słuchu
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Edukacja alternatywna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Etyka lekarska
(1)
Ewaluacja wewnętrzna
(1)
Facebook (portal społecznościowy)
(1)
Fauna
(1)
Film
(1)
Filozofia medycyny
(1)
Flora
(1)
Fonogesty
(1)
Gerontologia
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Głusi
(1)
Harcerze
(1)
Innowacje społeczne
(1)
Intensywna terapia
(1)
Jakość życia
(1)
Temat: dzieło
Telewizja Dziewcząt i Chłopców (program telewizyjny)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(5)
1989-2000
(4)
2001-
(4)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Bieszczady (góry)
(1)
Bieszczadzki Park Narodowy (obszar)
(1)
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Stary Kisielin (Zielona Góra ; część miasta)
(1)
Włochy
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(25)
Podręcznik
(8)
Monografia
(7)
Praca zbiorowa
(4)
Poradnik
(3)
Raport z badań
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Blog
(1)
Encyklopedia
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Poezja
(1)
Przewodnik turystyczny
(1)
Telewizyjny program popularnonaukowy
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(29)
Psychologia
(19)
Socjologia i społeczeństwo
(17)
Medycyna i zdrowie
(12)
Media i komunikacja społeczna
(7)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(5)
Biologia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
62 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Dzięki podejmowaniu przez coraz większe grono specjalistów problemów komunikacji, mowy i języka, jak również praktycznego działania zmierzającego do wsparcia osób do niedawna określanych jako niekomunikujące/niekomunikatywne następuje zmiana w spojrzeniu na niepełnosprawność, która wcale nie musi oznaczać marginalizacji i depersonizacji. Prezentowany tom, poruszający zagadnienie alternatywnych i wspomagających metod komunikacji, powstał dzięki ogromnemu zaangażowaniu wybitnych specjalistów, praktyków i teoretyków takich dziedzin, jak komunikacja interpersonalna, neuropsychologia, logopedia oraz komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC). Ważnym przesłaniem publikacji jest przekazanie skutecznego instrumentu rehabilitacji psychologicznej. Bez komunikowania się z dziećmi i młodzieżą w normie trudno mówić o ich rozwoju intelektualnym, poczuciu własnej wartości, a także rozwoju emocjonalnym. W przypadku niepełnosprawności komunikowanie się jest podstawowym warunkiem pozyskiwanych zmian rozwojowych. Tę tezę uzasadniono w prezentowanej pracy. Problematyka komunikacji alternatywnej już od wielu lat znajduje się w centrum zainteresowania teoretyków i praktyków zajmujących się zagadnieniami edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych, dodatkowo obarczonych trudnościami w sferze porozumiewania się. Do pedagogiki specjalnej wprowadzane są nowe rozwiązania dotyczące pomocy człowiekowi niepełnosprawnemu w nawiązywaniu, utrzymywaniu i doskonaleniu interakcji komunikacyjnych w sposób alternatywny, tj. wykorzystujący gest, obraz i piktogram. Książka będzie pomocna wszystkim, którzy podejmą trud łamania barier w porozumiewaniu się. Przede wszystkim skierowana jest do logopedów, psychologów, nauczycieli i terapeutów dokształcających się na podyplomowych studiach, do studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką alternatywną i wspomaganą komunikacją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-2342 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Umysł niewspółodczuwający. Neurobiologia autyzmu ; Wpływ diety na zachowania autystyczne. Czy taka interwencja jest możliwa? ; Wczesne diagnozowanie autyzmu - perspektywy i dylematy ; To, co jest niewidoczne dla oczu. Prozopagnozja w diagnozie dziecka ze spektrum zaburzeń autystycznych ; Zmiany w rozwoju funkcji wykonawczych u dzieci autystycznych ; Zabawa jako komponent rozwoju teorii umysłu u dzieci z autyzmem ; Czy echolalia w autyzmie jest problemem komunikacyjnym? ; Nie jak, ale dlaczego? O własnym języku dzieci z autyzmem ; Śpiew i muzyka w rozwijaniu aktywności komunikacyjnej u dzieci z diagnozą autyzmu ; Stosowanie narracji w terapii dzieci z autyzmem ; Model rozwoju w autyzmie i zaburzenia współwystępujące z autyzmem ; Dylematy diagnostyczne związane z występowaniem symptomów zaburzeń łączonych. Historia dwóch małych chłopców - długa podróż przez nieznane ; Zrozumieć genialnych autystów - od Mozarta do Warhola ; O zagrożonym prawie do życia dziecka z autyzmem - z perspektywy etycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. - Wydanie 8. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2017. - 155, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Prezentowana praca zawiera m. in. badania autorki dotyczące wpływu procesu terapeutycznego na stopień autyzmu i rozwój psychoruchowy. Celem badań było także określenie związku między stopniem autyzmu a poziomem i profilem rozwoju psychoruchowego dzieci. Wyniki tych badań mogą być zastosowane przez terapeutów w ich pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, a także w diagnozie i profilaktyce tej choroby. Książka adresowana do specjalistów zajmujących się problematyką autyzmu, studentów oraz rodziców dzieci dotkniętych tą chorobą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Dąbrówka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest obszernym kompendium na temat zjawiska depresji u osób w wieku rozwojowym. Ponieważ raport Światowej Organizacji Zdrowia mówiący o narastającej częstości tego zaburzenia jest zatrważający, a świadomość społeczna w naszym kraju dotycząca różnorodności objawów i przebiegu depresji jest znikoma, nie mam najmniejszych wątpliwości co do celowości ukazania się tej publikacji. Ze środowiska psychiatrów dziecięcych dochodzą niepokojące i ostrzegawcze sygnały o pogarszającym się stanie zdrowia psychicznego młodocianych, a zarazem nie tylko rodzice i nauczyciele, ale także wielu psychologów, lekarzy rodzinnych i innych specjalistów nie dysponuje niezbędną wiedzą, aby podejmować właściwe działania profilaktyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Książka Ewy Wysockiej jest w swojej treści upomnieniem się o nabywanie jak najwyższych standardów profesjonalizmu w pracy pedagoga czy/i nauczyciela, by podobnie, jak ma to miejsce w innym zawodzie publicznego zaufania, jakim jest lekarz ľ przede wszystkim nie szkodzić, nie skrzywdzić wychowywanej czy kształconej jednostki, by nie degradować narodowej kultury, tożsamości wyznaniowej czy ponadczasowych wartości w naszym życiu. Do tego potrzebny jest warsztat rzetelnego i uczciwego badacza, diagnosty, który pedagodzy muszą zdobyć i nieustannie rozwijać przez cały okres swojej aktywności społeczno-zawodowej, misyjnej czy naturalnej w roli rodziców, jeśli chcą trafnie dobierać środki, metody, formy i techniki wychowawczego wpływu /wspierania rozwoju człowieka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-3220 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Międzykulturowa)
Książka ta została pomyślana jako pomoc dla nauczycieli gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Podobnie jak poprzednia publikacja zawiera ona wprowadzenia przedstawiające teoretyczne tło propozycji metodycznych, a następnie scenariusze zajęć. Motywami przewodnimi są kwestie tożsamości, wprowadzanie w świat różnych kultur, prawidłowości rozwojowe oraz działania kształcące i wychowawcze. Na metodyczną część książki składają się głównie scenariusze zajęć opracowane przez nauczycieli i słuchaczy studiów podyplomowych na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji UŚ oraz przez studentów (w części także nauczycieli) kierunku pedagogika na tym wydziale. Scenariusze były poddawane praktycznej weryfikacji i ewaluacji. We wszystkich uwzględniono podobne elementy poczynając od celów zajęć, poprzez propozycje metod i form zajęć, pomocy dydaktycznych, przebieg zajęć na (w większości) wykorzystanej literaturze kończąc. Do wielu scenariuszy dołączono wzory zabaw, gier i innych pomocy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-2285 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Problematyka publikacji porusza zagadnienie współwystępowania zaburzeń rozwojowych u dzieci. Tematyka ta, coraz częściej staje się przedmiotem zainteresowań wielu badaczy, diagnostów i terapeutów, tym bardziej, iż w praktyce klinicznej spotykamy coraz większą grupę dzieci, u których stwierdza się występowanie objawów kryterialnych przypisanych więcej niż jednemu zaburzeniu. Łączne występowanie kilku zaburzeń zdecydowanie modyfikuje proces rozwoju i funkcjonowanie dziecka na każdym jego etapie. Określenie profilu owego procesu rozwojowego oraz skali charakterystycznych objawów, ma centralne znaczenie do diagnozy klinicznej dziecka, a w szczególności diagnozy różnicowej. Wobec złożoności patomechanizmu odpowiedzialnego za współwystępowanie zaburzeń rozwoju u dzieci, grupa badaczy podjęła rozważania nad dylematami diagnostycznymi na styku takich zaburzeń, jak: autyzm, zespół Aspergera, zaburzenia semantyczno i pragmatyczne, niewerbalne trudności w uczeniu się, ADHD, centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego, opóźnienia w rozwoju, autyzm atypowy, schizofrenia wczesnodziecięca, zaburzenia zachowania oraz zaburzenia psychotyczne. Pewna część rozważań została poświęcona zaburzeniom współwystępującym w chorobie przewlekłej, mózgowym porażeniu dziecięcym, dyslalii rozszczepowej oraz przy defektach wzroku. Zamiarem autorów było przybliżenie Czytelnika do odpowiedzi na nurtujące go pytania o rozwój dzieci z zaburzeniami łączonymi. Książka adresowana jest do specjalistów różnych dziedzin, lekarzy, w tym głównie pediatrów, neurologów i psychiatrów dziecięcych, ponadto do psychologów klinicznych, pedagogów specjalnych, neurologopedów, rehabilitantów, a także do studentów, powyższych specjalności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-10213 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka to szeroka perspektywa postrzegania dziecka 6-letniego jako potencjalnego ucznia szkoły podstawowej, któremu rzeczywistość kreuje los bardziej lub mniej odpowiadający osobistym preferencjom. W wyniku kontrowersji zogniskowanych wokół reformy oświaty, a w niej wcześniejszego rozpoczynania edukacji już przez dzieci 6-letnie, akcentuje się w niej holistyczny ogląd dziecka. Przedstawione możliwości i ograniczenia w rozwoju poszczególnych sfer dają możliwość antycypacji obrazu funkcjonowania tego dziecka w szkolnej rzeczywistości, co wyznacza się jego gotowością edukacyjną. Jednak gotowość szkolna dziecka to nie tylko jego dojrzałość biologiczna, ale też gotowość szkoły przejawiająca się w wielu aspektach jej instytucjonalnej i zadaniowej działalności. To współbrzmienie obu podmiotów edukacyjnych zmagań gwarantujących małemu dziecku osiąganie szkolnych efektów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza, wielowątkowa publikacja nie ukazuje pełnego obrazu całożyciowej edukacji człowieka. Stanowi jednak, w naszym zamyśle, mapę wybranych problemów dotyczących edukacji w różnych fazach życia człowieka w zgodzie z potrzebami jednostek i społeczeństwa. Mamy nadzieję, że zostanie przyjęta jako głos w dyskusji nad potrzebą całożyciowej edukacji i potraktowana jako otwarcie listy związanych z nią problemów. Nie dajemy sobie prawa do czynienia jakichkolwiek rozstrzygnięć. Jeśli publikacja ta zainspiruje kogoś do refleksji lub dyskusji, będziemy mieli poczucie satysfakcji i potwierdzenie zasadności naszych teoretyczno-empirycznych poszukiwań. - [fragment wstępu ]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-10519 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zmieniająca się nieustannie struktura i sposób funkcjonowania społeczeństwa narzuciły nowy podział ról oraz konieczności i obowiązki; jednym z nich jest imperatyw całożyciowego uczenia, łączącego edukację formalną (sygnowaną kolejnymi zdobytymi świadectwami i zaświadczeniami) i nieformalną (polegającą prostym uczestnictwie w codziennym życiu). Nakaz (by nie rzec: przymus) nieustającej edukacji narzuca określony styl życia, daleki od mieszczańskiego spokoju naszych przodków. Paradoksalnie, nadążanie za wymogami naszych czasów staje się źródłem frustracji, w chwili, gdy życie, jakie w zamian otrzymujemy, nie odpowiada oczekiwaniom, wiązanym np. z poziomem uzyskanej edukacji - pozostaje to w sprzeczności z głoszonymi od wieków prawdami, zgodnie z którym jedynie społeczeństwo oświecone to społeczeństwo szczęśliwe; współczesny wyścig kompetencji i rodzące się na tym tle dramaty zdają się temu zaprzeczać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-17384 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi / Mariola Jąder. - Wydanie 3. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013. - 131 strony : ilustracje ; 24 cm.
[...] książka Marioli Jąder porusza ważną problematykę współczesnej edukacji dziecka. Aktualnie zachodzącym przemianom społecznym i edukacyjnym towarzyszy troska o efekty edukacyjne i ich zgodność z warunkami rzeczywistości społecznej i wymaganiami edukacyjnymi.[...] Książka składa się z czterech części. [...] W każdej części, zawierającej przykłady pracy z dziećmi, Autorka przedstawia założenia teoretyczne oraz przykłady praktycznych rozwiązań w pracy z dziećmi z zastosowaniem wybranych metod, technik i form organizacyjnych. [Z recenzji dr hab., prof. UP Bożeny Muchackiej].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-3191 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi / Mariola Jąder-Taboł. - Wydanie 6. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2018. - 131 stron : ilustracje ; 24 cm.
Dzisiaj szczególnie trudno nauczycielowi jest zmotywować ucznia do pracy, trudno jest wzbudzić jego zainteresowanie. Świat dziś oferuje młodemu człowiekowi wiele atrakcji. Może on poznawać rzeczywistość za pośrednictwem licznych mediów, już choćby książki czy zabawki są zupełnie inne niż jeszcze przed kilkunastu laty – są kolorowe, łączą w sobie różne rozwiązania techniczne, a wszystko to po to, by jednocześnie uczyć i bawić. Każdy nauczyciel staje zatem przed niezwykle trudnym zadaniem. Jak bowiem w tym tak atrakcyjnym i oferującym tak wiele świecie sprawić, żeby zajęcia szkolne były interesujące? Na to pytanie szukają odpowiedzi ambitni nauczyciele, którzy zdają sobie sprawę z tego, iż dziś nie wystarczą tylko tradycyjne metody nauczania. Interesującą propozycją dla tych właśnie pedagogów, staje się książka Marioli Jąder Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi (Oficyna Impuls). Trafne wydaje się szczególnie spostrzeżenie autorki, iż nauczyciel dziś musi aktywizować wszystkie zmysły ucznia, musi zmotywować go do wzięcia udziału w zajęciach całym sobą. To trudna sztuka, zarówno dla ucznia, jak i dla prowadzącego lekcję.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CZ. I NEGATYWNE DOŚWIADCZENIA JAKO CZYNNIKI RYZYKA ZABURZEŃ EMOCJONALNYCH U DZIECI I MŁODZIEŻY: Hanna Kubiak Emocje, temperament i przywiązanie a procesy rozwoju zaburzeń psychicznych u dzieci ; Urszula Bartnikowska Doświadczenia wczesnego dzieciństwa a zaburzenia regulacji emocji u dziecka ; Małgorzata Przepióra  Emocjonalne oblicza zespołu stresu pourazowego u dzieci i młodzieży ; Małgorzata Cichecka-Wilk Zaburzenia emocjonalne w przebiegu depresji u dzieci i młodzieży ; Anna Gulczyńska Zaburzenia emocjonalne u dzieci po traumie molestowania seksualnego ; Dorota Ryżanowska, Anna Siwiec  Parentyfikacja i jej rola w genezie zaburzeń obrazu własnego ciała w przebiegu anoreksji u dzieci i młodzieży ; Piotr Kwiatkowski  Zaburzenia eksternalizacyjne w kontekście regulacji zachowania ; CZ. II  EMOCJE DZIECI I MłODZIEŻY Z CHOROBĄ PRZEWLEKŁĄ I Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ W ICH PSYCHOSPOŁECZNEJ ADAPTACJI: Jolanta Lipińska-Lokś Zaburzenia emocjonalne u dzieci z chorobą przewlekłą ; Joanna Konarska Znaczenie wczesnodziecięcych doświadczeń emocjonalnych osób z niepełnosprawnością dla podejmowania wyzwań życiowych ; Ewa Bartuś Emocje na drodze do adaptacji społecznej dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną ; Joanna Gładyszewska-Cylulko Zaburzenia emocjonalne u dzieci niewidomych i słabo widzących ; Joanna Kossewska Specyfika rozwoju procesów emocjonalnych u dzieci z uszkodzonym słuchem ; Agnieszka Słopień, Aneta Wojciechowska  Funkcjonowanie emocjonalne dzieci ze spektrum autyzmu ; Barbara Winczura Rozwój emocji i przywiązania dzieci ze spektrum autyzmu w kontaktach z bliskimi ; Sylwia Wrona Relacje emocjonalne między dzieckiem a jego rodziną we wczesnej interwencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W pierwszej części książki umieszczono opracowania dotyczące etyki medycznej z dawnych czasów, sięgających Hipokratesa, wczesnochrześcijańskich korzeni etyki lekarskiej oraz późniejszych okresów refleksji etycznych reprezentowanych przez wspaniałych lekarzy humanistów, takich jak Władysław Biegański czy Tadeusz Kielanowski. W dalszej części monografii znalazły się opracowania dotyczące obecnych problemów etycznych w praktyce medycznej, takich jak odchodzenie medycyny od idei humanistycznych i od człowieka, który przecież powinien być w centrum jej działania. Bioetyka, jej status metodologiczny i wybrane problemy z nią związane to problematyka zawarta w trzeciej części. Nie pominięto palących problemów etycznych współczesnej medycyny i ochrony zdrowia wynikających z uwarunkowań ekonomicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-1607 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja skupia się na zagadnieniu ewaluacji (w szczególności ewaluacji edukacyjnej), które na świecie systematycznie zyskuje na znaczeniu, zwiększając wpływ na działania podejmowane w polityce publicznej. Bezpośrednio wynika to ze wzrastającego nacisku na efektywność, trafność alokowania środków i odpowiedzialność działań instytucji publicznych, także w systemie oświaty. Rola ewaluacji łączy się z potrzebą budowania strategii rozwoju w różnych dziedzinach życia społecznego i zabezpieczaniem interesu publicznego. Przedmiotami badania są ewaluacja wewnętrzna (zbudowana na fundamencie teoretycznym autoewaluacji) i prowadzący ją w polskich szkołach nauczyciele, odgrywający rolę ewaluatorów. Głównymi celami uczyniono opis ich społecznych światów i próbę rekonstrukcji przebiegu procesu stawania się ewaluatorem. Książka ma strukturę typową dla pracy empirycznej. W pierwszej części podjęto próbę przebycia wraz z Czytelnikiem wyboistej drogi prowadzącej od próby uchwycenia istoty ewaluacji do momentu wprowadzenia ewaluacji wewnętrznej do polskich szkół i opisu zawiłości instytucjonalnej praktyki ewaluacyjnej w rodzimym systemie oświaty, z wyeksponowaniem roli ewaluatora. Część druga prezentuje zamysł badawczy w typowy sposób. Wieńczy ją wskazanie „rusztowania” kategorialnego dla całego zamysłu badawczego i jednocześnie dla rozkładu treści w części trzeciej, w której zamieszczono wyniki badań własnych. Zakończeniem jest próba opisu procesu stawania się ewaluatorem przez nauczyciela. Adresatami książki są wszyscy zainteresowani ewaluacją edukacyjną – zarówno ci, którzy oprócz ustaleń teoretycznych poszukują także kolejnych empirycznych odsłon tego zagadnienia, jak i ci, dla których jest to początek podróży do „stacji ewaluacja”. Inspirację odnajdą w niej również nauczyciele wszystkich etapów edukacyjnych, którzy podejmują działania analityczno-badawcze w ramach swojej praktyki zawodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-6419 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podjęcie prób dokonania jednoznacznych rozstrzygnięć w zakresie definiowania ewaluacji i wskazania jej użyteczności jest niezwykle trudne. Określa się ją jako systematyczne komplementarne badanie wartości albo cech określonych zjawisk; używa do czytelnego formułowania ocen na podstawie wyraźnie wyartykułowanych kryteriów poprawności i przydatności; wykorzystuje w procesie planowania i podejmowania decyzji. Procesualność i systematyczność badań ewaluacyjnych pozwalają spojrzeć na ewaluację w kontekście pomiaru, analizy oraz oceny poddawanych badaniom zjawisk społecznych, ale traktuje się ją też jako rodzaj refleksji w teorii pomocy społecznej i pracy socjalnej. Ewaluacji podlegają strategie, programy edukacyjne, projekty socjalne, fundusze strukturalne, szkolenia pracowników i beneficjentów służb społecznych oraz modele rozwiązywania problemów społecznych. Badania ewaluacyjne prowadzone na tych płaszczyznach zaczęły rozwijać się dynamicznie wraz z przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej. Wprawdzie odmienne od procedur ewaluacyjnych podejmowanych w innych krajach europejskich, cieszą się obecnie coraz większym zainteresowaniem doświadczonych badaczyy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest próbą opracowania zagadnień związanych z kompetencjami kreatywnymi nauczyciela wczesnej edukacji dziecka. Czy rzeczywiście - jak pyta D. Klus-Stańska - zniewolony administracyjnie i biurokratycznie nauczyciel zrzuca z siebie odpowiedzialność za wychowawczą i kształceniową rzeczywistość szkolną? Odpowiedź na to pytanie jest ważne, gdyż kompetencje nauczyciela decydują o przebiegu procesu edukacyjnego, o charakterze działań nie tylko jego samego, ale i uczniowskich. Stanowią bowiem kontekst kształtowania się takich samych kompetencji u podopiecznych...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-17417 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tak rozległy i silnie zróżnicowany przedmiot badań nie pojawił się do tej pory w żadnej z monografii naukowych opublikowanych nie tylko na polskim rynku wydawniczym” - brzmi zachęcająco? W takim razie zapraszamy do Oficyny Impulsu! Książka jak już wiemy niezwykła: Mirosława Wawrzak-Chodaczek, pisząc Komunikację interpersonalną i masową. Wybrane teorie i praktyki, jedną publikacją odpowiedziała na wszystkie otwarte i ukryte potrzeby specjalistów zgłębiających tajniki teorii komunikacji społecznej, we wszystkich jej przejawach: kontaktach bezpośrednich, pośrednich, organizacyjnych, służbowych, masowych, międzykulturowych… Monografia składa się ze wstępu oraz z trzech części. Pierwsza stanowi podbudowę teoretyczną badań - zawiera opis teorii wyjaśniających zachowania w komunikacji bezpośredniej i pośredniej, a także uzasadnienie wyboru metody badawczej i osadzenia badań w określonym paradygmacie, charakterystykę problemów badawczych i grup badawczych. W części drugiej umieściłam interpretację wyników badań własnych. Część trzecia zawiera wyniki badań dotyczących komunikacji masowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-7063 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej