Sortowanie
Źródło opisu
Katalog książek, czasopism i audiobooków
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poezja
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(11)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(3)
Czytelnia - do wypożyczania
(8)
Autor
Bernasiewicz Maciej
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Błachnio Aleksandra (1977- )
(1)
Cieplińska Halina
(1)
Drozdowicz Jarema
(1)
Dziewanowska Katarzyna
(1)
Godek Jacek
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Kacprzak Agnieszka
(1)
Kuryś-Szyncel Karolina
(1)
Linda Vilhjálmsdóttir (1958- )
(1)
Martynowicz Emilia
(1)
Molesztak Aldona
(1)
Ritzer George (1940- )
(1)
Serwatko Katarzyna
(1)
Stawowy Ludwik
(1)
Szarota Piotr (1966- )
(1)
Thoreau Henry David (1817-1862)
(1)
Śniegulska Anna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1801-1900
(1)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Socjologia
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura islandzka
(1)
Temat
Społeczeństwo konsumpcyjne
(9)
Internet
(3)
Jakość życia
(2)
Konsumenci
(2)
Konsumpcja (ekonomia)
(2)
Kultura masowa
(2)
Kultura popularna
(2)
Rodzina
(2)
Społeczeństwo
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Artykuły konsumpcyjne
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Choroby cywilizacyjne
(1)
Ciąża
(1)
Cyberkultura
(1)
Degradacja środowiska
(1)
Dom dziecka
(1)
Dzieci
(1)
Energetyka
(1)
Epidemie
(1)
Eurosieroctwo
(1)
Filozofia amerykańska
(1)
Futurologia
(1)
Genetyka człowieka
(1)
Inżynieria genetyczna
(1)
Katastrofy ekologiczne
(1)
Klęski elementarne
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Konkubinat
(1)
Marketing
(1)
Marketing partnerski
(1)
Mentoring
(1)
Migracje
(1)
Minimalizm życiowy
(1)
Odpady
(1)
Odżywianie
(1)
Organizmy transgeniczne
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Pisarze amerykańscy
(1)
Popyt
(1)
Portal społecznościowy
(1)
Prognoza społeczna
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przyjaźń
(1)
Przyroda
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia prenatalna
(1)
Psychologia rodziny
(1)
Reklama
(1)
Religia
(1)
Robot społeczny
(1)
Samotność
(1)
Satysfakcja konsumentów
(1)
Sieroctwo społeczne
(1)
Socjologia
(1)
Socjologia kultury
(1)
Socjologia rodziny
(1)
Starość
(1)
Starzenie się
(1)
Supermarkety i hipermarkety
(1)
Służba zdrowia
(1)
Tatuaż
(1)
Terroryzm
(1)
Thoreau, Henry David (1817-1862)
(1)
Toksykologia żywności
(1)
Transcendentalizm
(1)
Ubóstwo
(1)
Uran (pierwiastek)
(1)
Usługi
(1)
Wolność
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zmiany klimatyczne
(1)
Świadomość ekologiczna
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Życie seksualne
(1)
Żywność
(1)
Temat: czas
1801-1900
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Walden (Concord ; jezioro)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(6)
Esej
(1)
Film dla dzieci i młodzieży
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręcznik
(1)
Poezja
(1)
Wiersze
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Psychologia
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bezpieczeństwo gatunku ludzkiego / Brunon Hołyst. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN SA, 2016. - 742 strony : il.ustracje; 25 cm.
(Bezpieczeństwo jednostki, społeczeństwa i gatunku ludzkiego ; t. 4)
W tomie 4 cyklu zostały opisane zagrożenia naturalne i cywilizacyjne, wynikające z narastania terroryzmu, konfliktów i problemów społecznych, coraz większej liczby odnotowywanych chorób cywilizacyjnych, wyczerpania nieodnawialnych źródeł energii oraz zasobów planety, a także wielu aspektów codziennego życia niosących ze sobą brak poczucia bezpieczeństwa człowieka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 327 (1 egz.)
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-16234/IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem niniejszego tomu jest przybliżenie czytelnikowi niżej wymienionych sfer pop-kultury, które nie tylko dają nam możliwość oderwania się od rzeczywistości, lecz są również formą interakcji z nią i próbą włączenia nas samych do dyskursu codzienności. Część pierwsza obejmuje tematykę popularnych zachowań we współczesnym świecie, część druga wskazuje na współczesnych bohaterów kina oraz to w jaki sposób wpływają oni na stan świadomości zbiorowej oraz masowe upodobania. W trzeciej części autorzy wskazują na problem literatury popularnej, a w kolejnej omawiają problematykę muzyki popularnej i dziennikarstwa muzycznego. W ostatniej części wskazano na tradycyjne wątki, motywy oraz instytucje oraz ich nowe popkulturowe ujęcie. Problem naukowej dyskusji nad zjawiskiem kultury popularnej wiąże się nierozerwalnie z kłopotliwą potrzebą stworzenia względnie jednolitej definicji tego specyficznego typu kultury oraz określenia płaszczyzn, na których się przejawia. Przedsięwzięcie to wydaje się jednak skazane z góry na porażkę z tej przyczyny, iż o ile wszyscy zgadzamy się, że kultura popularna kształtuje w istotny sposób nasze życie codzienne, to trudno nam jasno wskazać klarowną granicę określającą pole jej bezpośredniego oddziaływania. Kultura popularna stała się tym samym immanentną częścią życia w społeczeństwach współczesnych, przy jednoczesnym rozmyciu jej konceptualnej jednoznaczności. Wydaje się dziś przenikać społeczną praktykę oraz zbiorowe światopoglądy tak silnie, że tracimy z oczu wyraźnie odrębną specyfikę jej charakteru. Charakter ten określany jest zarówno przez dające się wyróżnić mechanizmy jej działania, jak i nowe formy kulturowej ekspresji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-1154 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-237 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Marketing /PWN)
W dzisiejszych czasach, gdy konkurencja na rynku dóbr i usług jest ogromna, a bogacące się społeczeństwo jest bombardowane niezliczoną ilością ofert i promocji, pojawia się pytanie, jak wyróżnić produkt na tle konkurencji. Właściwej odpowiedzi może dostarczyć koncepcja marketingu doświadczeń. Współczesny konsument oczekuje nie tylko tego, że produkt będzie użyteczny i wysokiej jakości, lecz także że zapewni mu odpowiednie doznania. Mogą być one związane z wycieczką zagraniczną, koncertem ulubionego zespołu, kolacją w ekskluzywnej restauracji czy skokiem ze spadochronem, ale również z tak zwyczajnymi produktami jak trampki lub jogurt. Zadaniem marketingu doświadczeń jest wywołanie pozytywnych skojarzeń z marką wśród określonej grupy odbiorców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-7217 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
( Społeczne Wyzwania Współczesności : seria imienia profesora Tadeusza Tomaszewskiego)
„Czasy, w których żyjemy, zostały przez Zygmunta Baumana określone mianem płynnej nowoczesności. Ich znakiem jest uwolnienie od więzi i zobowiązań, ale też zwolnienie z reguł i norm, które do niedawna jeszcze wydawały się oczywiste i niepodważalne. Skutkiem tych przemian jest także zatarcie się znaczeniowych granic pojęć dotychczas oczywistych - takich jak przyjaźń. Piotr Szarota przygląda się przeobrażeniom, jakim uległy nasze relacje z bliskimi nam ludźmi. Rozważa zależności między systemami rodziny i przyjaciół, analizuje relacje między przyjaźnią, miłością i erotyzmem. Pokazuje nieobecne dotychczas warianty bliskich relacji: przyjaźń skomercjalizowaną - „za pieniądze”, relacje paraspołeczne, na przykład z awatarem lub oparte na antropomorfizacji przyjaźnie ze zwierzętami. Pisze wreszcie o przyjaciołach „uszytych na miarę” - robotach i hiperrealistycznych lalkach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-120 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Starość i starzenie się społeczeństw staje się stopniowo coraz lepiej rozpoznanym problemem. Wyzwaniem pozostaje zdiagnozowanie, na ile starość można uczynić produktem i to rentownym. Autorki określają zakres, w jakim seniorzy wpisują się w najnowsze strategie marketingowe na rynku, w jakim zakresie ich zasoby stają się doceniane na rynku pracy (międzygeneracyjny mentoring) i jak oni sami rewolucjonizują technologię (telesenior). Bezsprzecznym atutem książki jest wpisanie się w najnowsze trendy badań społecznych dotykające aktualnych rewolucji w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi z nakierowaniem na mentoring międzygeneracyjny oraz żywo dyskutowaną dehumanizację medycyny w kierunku teleusług jako sposobów na redukcję kosztów starzenia się globalnego społeczeństwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-3816 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biblia wszystkich ekologów i ekoentuzjastów! Książka, która zmieniła sposób patrzenia na otaczający nas świat „Walden, czyli życie w lesie” to arcydzieło amerykańskiej literatury będące zapisem eksperymentu Thoreau, który przez ponad dwa lata żył samotnie nad stawem Walden w stanie Massachusetts. Eseje są pochwałą życia świadomego, prostego i surowego, w bliskim kontakcie z przyrodą. „Walden” ogromną popularność zdobył dopiero w latach sześćdziesiątych XX wieku, kiedy sięgnęła po niego amerykańska młodzież walcząca z konformizmem i obyczajowością mieszczańską. Zawarte w książce tezy i rozważania pozostają aktualne, szczególnie teraz, gdy ekologiczny styl życia jest coraz ważniejszy dla nas wszystkich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Europejski Poeta Wolności)
Życie bohaterów tych wierszy toczy się między kanapą w salonie a grillem w ogrodzie, między banalną pracą i jeszcze banalniejszymi przyjemnostkami. A wszystko to w cieniu zbliżającej się katastrofy ekologicznej. Ekologia nie jest w poezji Vilhjálmsdóttir modnym ozdobnikiem, ale realnym problemem etycznym. Kult cielesności, jako ersatzu wiary w Boga, który rzekomo umarł, to kolejny ważki temat, wybrzmiewający w tych tekstach suchym, bezradnym żalem: ?pompując / na tarasie i tyrając w wodnym kieracie / i na bieżni w garażu // w ten sposób / wkrótce spełnimy wszystkie warunki / zmartwychwstania ciała?. Linda Vilhjálmsdóttir dokumentuje zagładę Ogrodu, z którego wyszliśmy, podejmując jednocześnie polemikę z doktrynami religijnymi, które na przestrzeni dziejów zagładę tę skutecznie przyspieszały. Imponująca jest wytrzymałość zimnych wersów islandzkiej poetki, które potrafią unieść politykę, ekologię i religię, nie tracąc przy tym uroku prostej lirycznej konstrukcji. Linda Vilhjalmsdottir pochodzi z Rejkiawiku, gdzie pracuje dorywczo jako pielęgniarka. Wydała trzy tomy poezji: Blá?rá?ur (1990), Klakabörnin (1993), w 2003 roku ukazała się jej powieść Lygasaga, a w 2015 pisana przez siedem lat (2008-2015) Wolność. Laureatka Nagrody Literackiej Miasta Gdańska Europejski Poeta Wolności 2018.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci i dorośli zmieniają się pod wpływem wielu czynników,wzorców i narzędzi komunikacji. Warto obserwować te fascynujące procesy w kontekście świata wartości, który ujawnia się w treściach medialnych. W niniejszej książce przyglądamy się wielu społecznym zjawiskom i fenomenom zachodzącym w kulturze konsumpcji oraz świecie mediów. Autorzy i autorki tekstów dokonują wnikliwych analiz relacji między dziećmi i dorosłymi, juniorami i seniorami, badają procesy infantylizacji, a także estetyki dzieciństwa. Pokazują medialnych bohaterów świata dzieci i młodzieży, ich kłopoty i dylematy, które są też problemami młodych ludzi. Omawiają kulturowe zjawiska, analizując reklamy, telewizyjne programy rozrywkowe dla dzieci, grupy fanowskie, bajki, filmy, seriale, kanały YouTube, wirtualne dzienniki szkolne. Małgorzata Bogunia-Borowska jest doświadczoną badaczką kultury współczesnej, w której media i konsumpcja stanowią tematy fundamentalne. Należy do najlepszych badaczy problematyki telewizji, wzorów konsumpcji. Kontynuacja badań relacji dzieci-media, tym razem z uwzględnieniem nowych mediów, wydaje się jak najbardziej wskazana i ważna. W książce krzyżują się różnorodne i wielowymiarowe spojrzenia badaczy, łączących podejścia teoretyczne z praktyką badawczą. Wielką zaletą niniejszej publikacji jest aktualność analizowanych zjawisk. To bardzo wartościowa pozycja na liście lektur obowiązkowych nie tylko dla studentów i badaczy z obszaru nauk społecznych, ale także zdecydowanie szerszego kręgu czytelników: rodziców, wychowawców czy wszystkich świadomych konsumentów mediów. [Prof. Małgorzata Molęda-Zdziech]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-7538 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej