Sortowanie
Źródło opisu
Katalog książek, czasopism i audiobooków
(13)
Forma i typ
Książki
(13)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(13)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dzieci
(2)
Wypożyczalnia Główna
(6)
Czytelnia - do wypożyczania
(7)
Autor
Adamek Irena
(1)
Chudzik Stanisława
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Gruszczyk-Kolczynska Edyta
(1)
Janeczek-Romanowska Anita
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jąder Mariola
(1)
Kaput Małgorzata
(1)
Karp Harvey
(1)
Kornobis Agnieszka
(1)
Kraszewski Krzysztof
(1)
Macińska Magdalena
(1)
Marcela Mikołaj (1985- )
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Muchacka Bożena (1953- )
(1)
Opiela Maria (1964- )
(1)
Paciorkowska Marta
(1)
Papp Luca
(1)
Piekarz Edyta
(1)
Rawa-Kochanowska Anita
(1)
Rosiak Anna
(1)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(1)
Szeplewicz Grażyna
(1)
Więckiewicz Bogdan (1967- )
(1)
Zawadzka Ewa
(1)
Zymróz Zofia
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Odbiorca
Rodzice
(2)
Temat
Dziecko w wieku przedszkolnym
(12)
Wychowanie przedszkolne
(8)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Nauczanie początkowe
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Wychowanie
(2)
Agresywność
(1)
Badania przesiewowe
(1)
Bajkoterapia
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dzieci
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edmund Bojanowski (błogosławiony ; 1814-1871)
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Metafora
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Niecierpliwość
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Poznanie
(1)
Przedszkola
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Symbole
(1)
Telewizja
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Wychowanie religijne
(1)
Zespół ADHD
(1)
Gatunek
Opracowanie
(5)
Poradnik
(4)
Bajki i baśnie
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Program nauczania
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Psychologia
(7)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Spis treści: Wprowadzenie. Rozdział 1. Czas wolny dziecka / Aneta Jegier, Dorota Augsburg, Agnieszka Gąstoł. Rozdział 2. Znaczenie zabaw fundamentalnych / Anna Mikler-Chwastek. Rozdział 3. Zabawy konstrukcyjne i ich wpływ na rozwój psychoruchowy dzieci / Jan Amos Jelinek. Rozdział 4. Zabawa tematyczna jako efektywny sposób spędzania czasu przez dzieci / Mirosława Nerło. Rozdział 5. Rekreacja ruchowa małego dziecka / Lucyna Milewska-Moneta. Rozdział 6. Wprowadzenie dziecka w świat literatury / Aneta Jegier, Beata Szurowska. Rozdział 7. Czas wolny przed ekranem telewizora / Aneta Jegier. Rozdział 8. Nie ma rzeczy doskonałych, czyli o korzystaniu z komputera w czasie wolnym / Aneta Jegier. Rozdział 9. Jak wykorzystać czas wolny na podwórku / Aneta Jegier. Rozdział 10. Gdy słyszymy: "Nudzę się!!!", czyli ciekawe propozycje na czas wolny dzieci / Aneta Jegier, Dorota Augsburg.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8427 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-14940 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi / Mariola Jąder. - Wydanie 3. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013. - 131 strony : ilustracje ; 24 cm.
[...] książka Marioli Jąder porusza ważną problematykę współczesnej edukacji dziecka. Aktualnie zachodzącym przemianom społecznym i edukacyjnym towarzyszy troska o efekty edukacyjne i ich zgodność z warunkami rzeczywistości społecznej i wymaganiami edukacyjnymi.[...] Książka składa się z czterech części. [...] W każdej części, zawierającej przykłady pracy z dziećmi, Autorka przedstawia założenia teoretyczne oraz przykłady praktycznych rozwiązań w pracy z dziećmi z zastosowaniem wybranych metod, technik i form organizacyjnych. [Z recenzji dr hab., prof. UP Bożeny Muchackiej].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-3191 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Znaczny odsetek uczniów wykazuje niedojrzałą sprawność ruchową oraz niestabilność postawy. Taka niedojrzałość neuromotoryczna jest często uwarunkowana nagromadzeniem się odruchów pierwotnych (u prawidłowo rozwijających się dzieci odruchy pierwotne występują do szóstego miesiąca życia, a następnie zostają zastąpione reakcjami posturalnymi). Badania wskazują na bezpośredni związek pomiędzy niedojrzałością układu ruchowego a osiągnięciami w szkole. Dzięki odpowiedniemu wsparciu oraz szkoleniom nauczyciele oraz inni specjaliści mogą nauczyć się, jak rozpoznawać oznaki opóźnienia rozwojowego, aby dziecko mogło być skierowane do odpowiedniego terapeuty lub objęte odpowiednim programem ćwiczeń. Książka stanowi zestaw narzędzi pozwalających: - rozpoznać, u których dzieci występują niedojrzałe odruchy, - wprowadzić program ćwiczeń fizycznych, - ocenić wyniki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W jakim wieku posłać dziecko do przedszkola i na co zwrócić uwagę przy jego wyborze? Czy warto inwestować w zajęcia dodatkowe? O co pytać wychowawców w przedszkolu? Jak znaleźć dla dziecka równowagę między nauką a zabawą? To tylko niektóre z pytań, które zadają sobie rodzice każdego z maluchów. A może najważniejsze jest to, aby najpierw uświadomić sobie, że życie to nie wyścig. Że tak naprawdę nie ma w nim żadnego startu, ani tym bardziej żadnej mety. Dopiero zbudowanie bliskiej relacji ze swoim dzieckiem pozwala skutecznie wspierać je w procesie uczenia się, zgodnie z jego naturalnymi potrzebami. Rewolucyjna książka psycholog dziecięcej Anity Janeczek-Romanowskiej i eksperta od metod nauczania Mikołaja Marceli to najlepsza inwestycja w rozwój twojego dziecka. Oprócz szeregu praktycznych przedszkolnych porad i podsumowania najnowszych badań naukowych, nie pozwala nam zapomnieć kluczowej prawdy: najważniejsze, z czym może wystartować w życiu dziecko to szczęśliwe dzieciństwo!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W prezentowanej książce Autorka podejmuje kwestię konstruowania codziennego dyskursu przez dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną w potocznych rozmowach, w których komunikują się z innymi ludźmi, tworzą i interpretują otaczającą je rzeczywistość, nadając jej określone znaczenia, przy czym zarówno ich dyskurs, jak one same są w różny sposób określane i definiowane. W książce zbadano aspekt pozytywnego aspektu dyskursu dziecięcego, starając się dociec czy i jak dzieci porozumiewają się z innymi w specjalnej instytucji edukacyjnej jaką jest przedszkole dla dzieci z upośledzeniem umysłowym. Celem pracy jest ukazanie na tle filozoficzno-socjologicznych ujęć procesów komunikacji opisu, analizy i interpretacji różnorodnych aktów komunikacyjnych, w trakcie których dochodzi do wymiany i interpretacji rozmaitych znaczeń i do ukształtowania społecznego, uwarunkowanego kulturowo tekstu, którego twórcami są dzieci i ich partnerzy interakcyjni. Adresatami publikacji mogą być studenci, a także wykładowcy akademiccy pedagogiki specjalnej oraz innych kierunków pedagogicznych, nauczyciele i wychowawcy przedszkoli, szkół specjalnych, klas i szkół integracyjnych, terapeuci, psycholodzy, logopedzi, instruktorzy, a także rodzice i opiekunowie osób niepełnosprawnych intelektualnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Główną ideą książki jest przybliżenie czytelnikom dwóch światów: dziecięcego i bajkowego. Te dwa światy można i warto łączyć, ponieważ baśniowa symbolika skutecznie przemawia do wyobraźni dziecka i może być najlepszą drogą do porozumienia się z nim oraz wspierania go w trudnościach. Prezentacja osiągnięć rozwoju emocjonalno-społecznego w okresie średniego dzieciństwa, a także zagrożeń i problemów, z którymi zmaga się wiele dzieci na tym etapie rozwojowym ma za zadanie uwrażliwić czytelnika na ważność przeżyć dziecka i na ich właściwą interpretację. Analiza symboli występujących w baśniach folklorystycznych oraz charakterystyka zasad tworzenia bajek terapeutycznych i stosowanych w nich mechanizmów psychologicznych wraz z przykładami autorskich bajek i ich interpretacji psychologicznych ukazuje szerokie możliwości wykorzystania bajki w oddziaływaniach mających na celu wspomaganie dziecka w rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-10107 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy można zrozumieć dwulatka? Co zrobić z nadąsanym przedszkolakiem? „Najszczęśliwsze dziecko w okolicy” to idealna książka dla rodziców chcących przygotować się na trudne chwile w życiu malucha. Metody doktora Karpa redukują napady złości, a szczęśliwe dzieci czynią jeszcze szczęśliwszymi. Połączenie nowatorskich technik zapewnia szybkie rozwiązanie problemów współczesnych zapracowanych i zestresowanych rodziców. Autor, ceniony pediatra i ekspert od rozwoju dzieci, pokazuje, że maluchy często zachowują się jak niecywilizowani jaskiniowcy, z ich prymitywnym sposobem myślenia i komunikowania się... [livro.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zajrzyj i Znajdź / Rabe)
Książka podpowiada, jak nauczyciel przedszkola może twórczo i efektywnie pracować z dziećmi sprawiającymi trudności wychowawcze. Znajdują się tu odpowiedzi na pytania o pracę z dzieckiem utalentowanym czy niecierpliwym oraz dzieckiem z różnego rodzaju zaburzeniami, jak np.: zaburzenia integracji sensorycznej; nadpobudliwość psychoruchowa; agresywne zachowania. Publikacja zawiera praktyczne analizy przypadków, materiały informacyjne dla rodziców, sprawdzone scenariusze zajęć, wskazówki dla nauczycieli i personelu pomocniczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-16961 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem programu wychowania przedszkolnego według koncepcji pedagogicznej bł. E. Bojanowskiego jest integralne wychowanie i pełny rozwój dziecka, w odniesie- niu do chrześcijańskiego systemu wartości oraz jego udostępnienie dla nauczycieli, dla których cele wychowania są zbieżne z niniejszym programem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-18751 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka spotka się z pewnością z zainteresowaniem socjologów, pedagogów i psychologów. Jej adresatem mogą być nie tylko osoby trudniące się zawodowo tematem rodziny, lecz również ci, którym z innych powodów ten problem jest bliski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-2317 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko nie ma w swojej główce osobnych szufladek na efekty edukacji domowej i efekty edukacji przedszkolnej. (…) Dlatego dobre efekty w zakresie wychowania i kształcenia dzieci osiąga się wówczas, gdy uda się skorelować to, czego uczy się w domu i w przedszkolu. Natomiast źle się wiedzie dzieciom, gdy rodzice mają za nic prośby nauczycielek, żeby sensowniej zajmowali się swoim dzieckiem, oraz gdy w przedszkolu nie uwzględnia się tego, czego dzieci nauczyły się w domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej