Sortowanie
Źródło opisu
Katalog książek, czasopism i audiobooków
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(2)
Czytelnia - do wypożyczania
(5)
Autor
Kierkegaard Søren (1813-1855)
(6)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(4)
Toeplitz Karol (1936- )
(3)
Szancer Narcyza
(1)
Szwed Antoni (1950- )
(1)
Szymaniak Maria
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(5)
1801-1900
(2)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Przynależność kulturowa
Literatura duńska
(3)
Temat
Filozofia
(3)
Psychoanaliza
(3)
Religioznawstwo
(3)
Chrześcijaństwo
(2)
Egzystencjalizm
(2)
Kierkegaard, Søren (1813-1855)
(2)
Duchowość chrześcijańska
(1)
Estetyka
(1)
Etyka
(1)
Grzech
(1)
Rozpacz
(1)
Śmierć
(1)
Temat: czas
1801-1900
(3)
Temat: miejsce
Dania
(2)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Dzienniki
(1)
Esej
(1)
Dziedzina i ujęcie
Filozofia i etyka
(4)
Religia i duchowość
(4)
Psychologia
(3)
Literaturoznawstwo
(1)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-4445/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka "Albo-albo" ukazała się w 1843 roku pod pseudonimem Victor Eremita i stała się w historii literatury najbardziej znanym i najczęściej czytanym utworem Kierkegaarda. Już wówczas wzbudziła w Danii olbrzymie zainteresowanie, a jeden z jej rozdziałów – Dziennik uwodziciela – wywoływał wręcz oburzenie i zgorszenie, co także znacząco wpłynęło na popularność książki. To obszerne dzieło składa się z dwóch części, stanowiących pewnego rodzaju dialog pomiędzy dwiema fikcyjnymi postaciami, które reprezentują odmienne postawy życiowe, determinujące życie człowieka. Część pierwsza ma charakter estetyczny, jej autor – esteta – owładnięty jest poszukiwaniem sensu życia w zaspokajaniu potrzeb zmysłowych, ustawicznie szuka nowych doznań, unika nudy, wpada jednak przez to w melancholię. Część druga to natomiast listy etyka, skierowane do estety, wskazujące na zgubność jego postępowania. Etyk mówi o „wybraniu samego siebie”, wychwala małżeństwo, przy czym ustawicznie odnosi się do Boga i do religijności. Konfrontacja tych dwóch sposobów patrzenia na świat znana jest wszystkim pokoleniom. Swoją aktualność Albo-albo zawdzięcza jednak nie tylko tematowi, lecz także sposobowi, w jaki książka została napisana – nie narzucanie poglądów autora, lecz raczej mistrzowsko skłaniana czytelnika do zastanawiania się nad sensem własnego życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-4445/II (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8414 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Źródła i Monografie ISSN 0860-3367 ; 201)
"[Dziennik] zawiera olbrzymią ilość prywatnych notatek, których za życia Kierkegaard nikomu nie pokazywał ani też nie zamierzał wydawać".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-16850 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Klasyków Filozofii)
Kierkegaard bronił (...) chrześcijaństwa, ściślej: jego radykalnie ponadhistorycznego charakteru. Z tego też powodu takie pojęcia, jak: `chrześcijańskie państwo`, `chrześcijańska sztuka`, `chrześcijańskie społeczeństwa` - są dlań puste i, co wychodzi na to samo, są wypaczeniem idei chrześcijaństwa, to znaczy chrystianizmu. Każda instytucjonalizacja relacji jest dlań przejawem braku zaufania ludzi do siebie, jest przejawem depersonalizacji stosunków międzyludzkich, dowodem zaniku zegzystencjalizowanej wiary, przejawem psychologicznej i empirycznej dążności do uzyskania gwarancji i totalnej racjonalizacji powtarzanych aktów wiary, jest szukaniem gwarancji w opozycji do ryzyka i niepewności. To pseudokonieczność obrony przed siłami zewnętrznymi tego, czego się bronić nie da, zrodziła elitę, która tworzy i ogarnia zupełnie nową teorię, wyalienowując ją i siebie z idei chrześcijańskiej. Antychrystem okazuje się nie ateista, lecz instytucja Kościoła wraz z wszystkimi przyległościami. Fragment Wstępu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14 (1 egz.)
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-12601 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej